måndag 19 december 2011

En skådespelare på byrån

Jag har en bild på byrån i sovrummet.
Bilden föreställer Robert Downey Jr.
Jag fick den av min goda vän Åsa innan jag skulle åka till Spanien för ett par år sedan.
"To Annika with love /Robert"
Jag är förtjust i den där bilden. Ja i Downey Jr överhuvudtaget, vilket min goda vän visste, och bilden har sedan dess stått på sovrumsbyrån.
Jesús tycker inte om den.
- Ska du inte ta bort den där bilden snart, undrade han häromkvällen när vi hade lagt oss.
- Nä, det ska jag inte. Jag gillar den.
- Men det är ju helt surrealistiskt! Det är faktiskt jättekonstigt att ha den bilden här i sovrummet!
Åh, det här har jag hört förut.
- Vad har du emot den egentligen?
- Alltså, man brukar ha familjemedlemmars fotografier i sovrummet, morfar, föräldrarna, syskon, syskonbarn, men skådespleare??! Dessutom är det en dålig bild.
- Ja, det är det, men jag gillar den.
- Det är ju som om jag skulle sätta upp ett foto av en kvinnlig nyhetsuppläsare. Och dessutom ett dåligt foto, skulle inte det verka konstigt? Folk skulle tycka att det var jättekonstigt.
- Det är ingen mer än vi som kollar i vårt sovrum.

2 kommentarer:

  1. Om det största problemet som ni har är Downey jr i en ram så säger jag grattis - släpp inte taget om någon om dina pojkar - varken Jesus eller "Robert" :)
    Jag gissar att ni nu valt ut en matchande ram till Jesus nyhetsuppläsare :)
    Bojkottar du fortfarande alla idolens våldsammare filmer? Själv ser jag fram emot att se Sherlock 2.
    /C

    SvaraRadera
  2. Så han hänger med fortfarande, så trivsamt! Jag håller med föregående talare!

    Mwak!

    SvaraRadera

ny gadget

ny gadget