fredag 2 december 2011

Med innetofflor till doktorn

Skulle besöka doktorn här igår, och tänkte på, när jag kom fram och mötte tre huttrande kvinnor som väntade på att doktorn skulle komma och öppna, hur avslappnat det är här. Alla tre bar nämligen tofflor på fötterna.
Nu är det ju så, att spanjorer aldrig tar av sig om fötterna utom när de ska gå och lägga sig. Så här års är det värmande, mjuka innetofflor som gäller. Ja, även jag, för det är så kallt på golven att det inte är möjligt att gå i strumplästen. Och det händer att jag tar mina lila ner till butiken, men den ligger ju vägg i vägg. Längre har jag inte gått med dem.
- Vilka fina tofflor du har. Var har du köpt dem, undrade en dam som småpratade med en bekant. Damen var elegant och välklädd som vanligt, och bar på fötterna ett par ljusblå, luddiga tofflor som inte riktigt matchade dräkten.
Jag gillar det här. Det gör jag verkligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

ny gadget

ny gadget