fredag 24 februari 2012

Morgon innan avresan

Vaknar tidigt av hostan. Jesús också. Jesús väldigt kärvänlig. Han är inte den som är den, han kramar och smeker mig alltid, men inte så här dags. Blir irriterad för att han inte låter mig somna om. Sedan förstår jag att det är meningen. Det är dags att gå upp. Jesús omfamningar räcker dock inte. Kommer upp när Pipen börjar pipa utanför dörren. Öppnar och lyfter upp honom.
Nöjd med att komma ihåg att fixa urinprovet som diabetesdoktorn har bett om. Ute i god tid. Två veckor innan besöket.
Kör Jesús till jobbet.
De svarta tjurarna går i den stora hagen med utsikten, tjusigt, och mittemot står farbrorn som säljer apelsiner.
Borgmästaren i byn där Jesús jobbar står för en gångs skull inte utanför kommunhuset utan i baren, och ser mig därför inte köra in i byn. Blir däremot utstirrad när jag kör tillbaka.
Parkerar illa utanför mottagningen för att snabbt lämna urinprovet.
Massa folk.
Dröjer.
Får veta att det beror på att det är Luis syster och en till därinne. De gillar att prata.
Tränger mig före när Luis syster och den andra damen kommer ut från sköterskerummet.
Lämnar urinprovet.
Sköterskan stirrar på mig.
- Är det... inte här jag ska lämna det, undrar jag osäkert.
- Jo, men inte idag! Det är ju på tisdagar och torsdagar!
(???)
- Du får komma tillbaka nästa torsdag. På tisdag är det helgdag. Här, ta en ny burk.

Köper avokado, körsbär, baguetter och dryck hos Rosario till eftermiddagens picknicklunch.
Sömnig.
Sätter igång att packa.

2 kommentarer:

  1. I början tänkte jag: "Annika? Tidig ute med något? Hmm. Kan jag ha läst fel?" :)
    Med ens slog det mig vilka konsekvenser som det här “vara-ute-i-tid”-påhittet skulle kunna få. En helt ny värld där Annika skulle börja dyka upp i tid till saker.
    Jag kan bara säga att tack och lov att det sket sig på slutet. Jag är säker på att du lärt dig en nyttig läxa så att du aldrig känner dig motiverad att vara tidigt ute med något igen.
    Jag menar om vi alla skulle slippa att vänta på dig överallt - vad skulle vi då göra med våra liv? Usch! Jag är inte redo för sådana här drastiska förändringar :)
    PS. Har du en 29,5-årskris? DS
    /C

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oroa dig inte. Förmodligen bara tillfällig 29,5-årskris. Den gick över dagen efter.

      Radera

ny gadget

ny gadget