tisdag 6 mars 2012

Att straffas med en gång

Ibland straffas man med en gång, som Caj Karlsson konstaterade i sin moderna klassiker.

Jag hade låst bilen, tog ett snabbt kliv framåt för att sticka Jesús i magen med nyckeln (varför hon nu skulle göra något så fånigt, tänker ni nu). Han backade skrämt varpå jag missade målet, tappade solglasögonen, böjde mig ned för att ta upp dem, då trillade den lilla flaskan med insulin ur fickan och slogs sönder mot marken. Gick för att slänga den trasiga glasflaskan, varpå jag tappade solglasögonen en gång till.

Rättvist?

3 kommentarer:

  1. Nej, det var inte rättvist. Såvida du inte hade tänkt sticka hål i magen, och det hade du väl inte tänkt? Jag tycker det var ett lite för hårt straff för kill i magen. (Kill på svenska då, inte engelska)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bara att erkänna Annika. Du är ond och dina solglasögon känner det :)

      Radera
  2. Haha! Det blir alltid så där när man (jag) "skojar till det" (också). Kram!

    SvaraRadera

ny gadget

ny gadget