tisdag 20 mars 2012

Elakt skoj

Uttråkad efter tredje lektionen i notlära.
- Do mi-mi do sol sol-mi sol-do mi miii...
Har hunnit till sidan fem i rytm- och notläroboken.
- När jag är klar med den här boken, kan jag notlära då? Kan jag gå med i orkestern då?
- Näää... vänta lite...
Jesús försvinner och kommer tillbaka med TVÅ rytm- och notläroböcker till i samma serie!
- När du har klarat av de här också!

(Jesús skojar elakt. Jag kan börja tidigare. Han har själv inte avslutat bok nummer tre, och dessutom finns det en nummer fyra också.)

Nutid.

Framtid...?

2 kommentarer:

  1. Det på den vänstra sidan på nutidsbilden ser ut som något slags labyrintpyssel som man ska rita sig ur. Kommer du ihåg dem från när du var liten? Tänk på det. Om noterna blir för svåra så kan du ju alltid se sidan som ett pyssel. Kanske "finn fem fel"? Då har du ju i alla fall använt sidan. Bara ett tips :)
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Skulle jag tatuera mig någon gång skulle det bli ett labyrintpyssel, eller sådana där siffror som man ska dra streck emellan.

    SvaraRadera

ny gadget

ny gadget