söndag 1 april 2012

Regnkläderna och första april

På väg till stan.
Han: Var är din regnjacka?
Jag: I Sverige.
Han: Ja, där regnar det hela tiden, där behöver man verkligen regnjacka. Problemet är att vi inte är där nu.

Typiskt. Vem är det som har lobbat för regnkläder alla år?
Jag!
Regnbyxor, regnjacka, sydväst, gummistövlar.
Jesús har å sin sida hållit fast vid att det regnar så sällan här att det bara är onödigt att lägga pengar på sånt. Jag fortsätter då med att när det väl regnar så går folk inte ut om de inte är tvungna, på grund av att de inte har regnkläder. Och när de går ut blir de alldeles blöta.
Vem är det som har regnbyxor och regnjacka här i Spanien? Jag? Jesús? Jesús!!!

Övrigt: Det är första april idag. Som den svenska jag är borde jag väl luras på något sätt, men det blir konstigt när man är i ett land där ingen annan vet om att man ska luras.
Spanjorernas lurardag har ju redan varit...

2 kommentarer:

  1. Du lämnade väl ändå inte din sydväst i Sverige? Den är ju ascool!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har naturligtvis tagit med mig sydvästen till Spanien.

      Radera

ny gadget

ny gadget