lördag 12 maj 2012

Jävla pollen!

Fråga mig inte varför, men varenda år tror jag att jag har blivit av med pollenallergin.
Det har jag inte.
Näsan rinner som en vattenkran, går inte att få hejd på den. Går runt med toarulle i handen.
Nyser.
Ögonen kliar.
Och jag är så trött på den jävla allergin, och tänker att det här är bara början.
Det blir värre.
Oh ja!

Tidigare när jag har åkt hem till Sverige för att jobba under sommaren har jag haft en riktigt lång allergisäsong. Pollensäsongen börjar tidigare här, och när jag gått någon månad och nyst och kliat mig i ögonen åker jag hem precis lagom till att ordinarie pollensäsong ska börja.



2 kommentarer:

  1. Tänk jag tror oxå att min allergi ska försvinna varje år...
    och lika förvånad är jag när jag börjar nysa i maj...konstigt är den där allergin kvar i år med...
    Hoppas allergin försvinner till nästa år ;-)
    Må väl H i Småland

    SvaraRadera

ny gadget

ny gadget