lördag 5 maj 2012

Sköna regniga lördag

Vilken behaglig lördag det blev.
Igår hade vi tusen idéer om vad vi skulle hitta på, men eftersom vi var på konsert kvällen innan (ger upp nu, hans heavy metalstil är inte min) blev det sovmorgon (för min del) och när jag vaknade så regnade det, så det blev hemmadag istället.
Vi gick ut och köpte veckans grönsaker och små lustiga sommarfrukter som jag inte  minns namnet på (vad roligt det är i grönsaksbutiken på helgerna!), åkte till Guillena och köpte makrill och lyxade till med en fin olivolja från Zafra. Vilken smak det är på den! Ja, vi testade så klart direkt när vi om hem med en bit nybakat bröd. Lite besk är oljan, med lååång eftersmak!
Det blev makrill a la plancha med tomat och bröd till lunch, sedan åkte Carcassonne fram och vi avnjöt spelet med snacks och whiskey.
Jag fattar inte hur det gick till, men Jesús vann. Förmodligen för att han envisas med de svarta pjäserna.
Taskigt.
Om jag bara hade fått avsluta min väg hade jag fixat det, men det fick jag inte med motiveringen att spelplanen (bordet) tog slut! Själv flyttar han både det ena och det andra för att hans brickor ska få plats!
Jag krävde revanch på Carcassonne med urtidsdjuren som jag alltid vinner, men Jesús vann där med!
Återigen de svarta pjäsernas fel...
Nu har J sovit maratonsiesta, så lång att han har missat chansen att gå ut och leta vildsparris (skönt), när han är klar med disken blir det film!
Eller revanch på Carcassonne...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

ny gadget

ny gadget