onsdag 11 juli 2012

Filmstriden

Hur långt ska man gå i ett förhållande?
Hur mycket bör man göra för den andre?

- Den kommer att bli skoj! Du kommer att gilla den!
- Jag har inte gillat någon av de andra.
- Nä... Men det är alltid roligt att gå på bio!

- Den har premiär om en vecka.
- Jaha. Och?

- Jag har minsann följt med på dina filmer!
- Men de har varit bra! Du säger ju själv att de här filmerna inte är bra!
- Men de är underhållande!

- Okej, så här gör vi. Det går en fransk film, en sån där som du tycker om. Du går på den, så går jag på min. I varsin salong. Så ses vi efteråt.
Det tyckte jag var en bättre idé, men J verkar ha ändrat sig:

- Du ska ju att vi kunde gå på varsin film? Varför vill du inte det längre?
- Det är inte kul! Jag vill ju gå med dig! Jag bjuder. Vi går imorgon på tioföreställningen.

Jag gav mig. Han får som han vill.
Ikväll klockan 22 ska vi gå på Spindelmannen.


10 kommentarer:

  1. Har nyligen hittat din blogg, lite spännande att läsa då jag och min sambo är sugna på att flytta utomlands. Får se om det blir Spanien eller kanske någon Kanarieö. Min sambo är från chile så han har ju språket, själv ska jag börja lära mig Spanska nu.

    SvaraRadera
  2. Du låter honom ta med dig på en Marvel-film? Den är 30 procent swischig, 30 procent swoschig, 30 procent våldsamheter och 10 procent romantik.
    Den är ok - såg den i måndags.

    SvaraRadera
  3. Ia: Om din man är från Chile har du den bästa hjälp du kan få i spanskapluggandet! Spanien är verkligen fint på många sätt, men tänk på att arbetslösheten är enorm, var fjärde gå rutan jobb och landet verkar inte stabiliseras för än tidigast om tio år. Kanske är det lättare på öarna?
    Chatrin: Du har sett den. Så klart.

    SvaraRadera
  4. DET är kärlek, att gå på spindelmannen fast man inte vill :) hehehe

    SvaraRadera
  5. Tycker den nya spindelmannenfilmen är bättre än de andra tre om det är någon tröst.

    SvaraRadera
  6. Det är väl inget fel på Spindelmannen Annika! De senaste fem åren har jag köpt minst tjugo tröjor med hans face på. :) Kram du fantastiska stilist! /Julia

    SvaraRadera
  7. Trillingnöten: Ja, det är det faktiskt.
    Thomas: Inte mycket. Inte alls.
    Julia: Tyvärr. Läderlappen och Zorro är mer min grej.

    SvaraRadera
  8. Annika, det där läggs helt och hållet på kärlekskontot. Men det är väl ändå ingen jättestor uppoffring? Inte som att ge sitt lillfinger eller så. Men jag håller med du, Läderlappen, Zorro och Spindelmän hamnar LÅÅÅÅNGT ner på min detvilljaggärnase-lista.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag läste för snabbt! Jag håller inte med du. Allt det där, inklusive Spindelmannen, är inte min grej. Så ska det vara.

      Radera
    2. Bra! Med det skulle man kunna tro att vi är överens gällande filmer, men det är vi ju inte. Så mycket.

      Radera

ny gadget

ny gadget