torsdag 2 augusti 2012

Nya Läderlappen

Vi har ju pratat om det här tidigare, att offra sig för kärleken, och nu har jag gjort det igen.
Den här gången var det Läderlappen som var uppoffringen.
The Dark Night Rises.
En rätt underhållande uppoffring egentligen, och mycket lång. Närmare tre timmar.

Läderlappen är min superhjälptefavorit, kanske för att det finns någon slags verklighetsförankring i det där superhjältandet, men i den här nya filmen var verklighetsförankringen helt försvunnen, tyvärr.
Filmen var förbaskat amerikaniserad, vilket var att vänta. Som vanligt var skurken från Mellanöstern, som vanligt exploderade broar och skyskrapor, och återigen handlade det om amerikanernas stora skräck; atombomben. Det enda land i världen som släppt atombomber i krig, för att döda människor, är USA.



6 kommentarer:

  1. Och som vanligt spelades mellanöstern-nissarna av teaterskolade skådespelare från Europa :)
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hm... Själva skurksällskapet League of Shadows är nog mer asiatiskt egentligen med europeiska inslag. Om man ska vara petig på ett extremt nördigt sätt :)

      Radera
    2. Behövs inte.
      Våldsmissbrukare.

      Radera
  2. Jag tänker INTE se läderlappen. Bara så ni vet. Inte betala för det i alla fall. Fattar inte alls grejen. Jag har väl läst för lite serietidningar, saknar fantasi eller någon gen eller så.
    Men jag älskar Star Wars. Å andra sidan. Och första Alienfilmen är riktigt bra.

    SvaraRadera
  3. Chatrin: Just det.
    Åsa: Bra! Inte värt det. Men det finns sämre filmer, absolut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag utsattes för James Bond-filmerna vid tidig ålder. Görs en film med överdrivet flashigt våld och coola stunts så kommer jag med all sannolikhet att se den. Jag är miljöskadad :)
      Kramar

      Radera

ny gadget

ny gadget