fredag 24 augusti 2012

Spanjorer snabba på skoj

Läser en annons om att man kan köpa tröja med det nya Jesus-porträttet.
Hittar jag en slår jag till.
Har fem klistermärken från kunga-episoden. Minns ni den?
När spanske kungen ropade "Varför håller du inte käften!?!" till Hugo Chávez, som upprepade gånger under ett möte talade illa om högerorienterade tidigare spanske premiärminister Aznar (vem gör inte det?).
Jag en nyckelring som tillverkades efter samma händelse, en rolig en som skulle kunna tolkas som att jag tycker illa om Chávez om jag visar bild på den, så det låter jag bli. (Dessutom är den försvunnen.)
Spanjorerna är jäkligt snabba på att skoja om aktuella händelser, göra bildmontage, trycka tröjor, prylar och ta upp dem i satiriska samhällskritiska program i radio och tv.

Sverige är verkligen tråkigt i jämförelse.
Fega, rekorderliga Sverige.

6 kommentarer:

  1. Det är säkert som du säger...
    Men på plus-sidan har vi ett väder som får oss att må bra, fungerande trafik, bredband, djurskyddslagar, få kackerlackor, lugna väntrum, mindre korrumperade politiker, aningen mer organiserat byråkratiskt kaos och en bra ekonomi - även om vi sannerligen inte har råd med någon sådan där sjukvård och sannolikheten att vi någonsin kommer få ut någon pension är lika stor som att vi vinner på triss.
    Glömde jag något? :)
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du glömde saltlakritsen och loppisarna...

      Radera
    2. Och thaimat, sirap, ostbågar och chokladiga saker...

      Radera
    3. Och god mjölk...

      Radera
    4. Hmmm... Vi stannar där, tycker jag.

      Radera

ny gadget

ny gadget