fredag 14 september 2012

Fågelskrän

Återigen sitter jag vid datorn och hör fågelskrik från tv:n i rummet bredvid.
(Ni som har varit här vet att lägenheten är så liten att man aldrig är längre än fem meter från apparaten. Möjligtvis om man sitter på toaletten, toalettstolen och kattlådan är det i bostaden som är längst ifrån tv:n, tack vare att badrummet är så långsmalt.)
Fågelskrik ja.
Från Hitchkock-filmen Fåglarna.
J gillar den. Jag vill inte se den, men lyssnar mig nu igenom filmen för tredje kvällen i rad, eftersom J varje kväll somnar efter tio minuter.
Han är sådan, somnar av filmer. Till och med på bio.
(Otroligt och oturligt nog var han vaken under hela Eat Pray Love som vi såg på La Avenida.)

Jag börjar tröttna på det här fågelskränet.

Bild: stock.xchng

8 kommentarer:

  1. Jag såg den filmen i Bryant Park i New York på kvällen. Det var ganska läskigt!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst! Det är därför som han får se den själv!

      Radera
  2. Fåglarna? Av alla fantastiska Hitchcock-filmer så väljer han denna? :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oroa dig inte, han har sett dem alla och nu var det denna som stod på tur.

      Radera
    2. Även om det inte är direkt olagligt (jag kollade precis upp det) att använda Hitchcock-filmer som sömnpiller - så är det både respektlöst och högst opassande att sova sig genom en film där filmskaparna helt klart ansträngt sig väldigt mycket för att skrämma filmåskådaren :)
      Ge honom varm mjölk istället. Är inte varm mjölk avskyvärt? Är det någon över huvud taget kan dricka varm mjölk utan att få kväljningskänslor?
      Kramar

      Radera
    3. Här dricker man varm mjölk istället för kall. Har ännu inte träffat någon spanjor som dricker mjölken kall. Svärföräldrarna blir fortfarande förfärade när de ser att jag dricker kall mjölk.

      Radera
    4. Men då menar du rumstempererad mjölk? Det är den upphettade mjölken som är den otäcka varianten.

      Radera
    5. Jag menar upphettad mjölk. Tyvärr.

      Radera

ny gadget

ny gadget