fredag 30 november 2012

Det är Pipen och jag mot kylan

Kylan har kommit, och det är så jäkla kallt!
Här är husen inte isolerade och i södra Spanien sätts det inte in några element i bostäderna heller, så när det är nio grader ute, som igår kväll, så är det verkligen kallt inomhus också.
Och kallare blir det...
Jag tar med mig pipen och vårt lilla element på hjul in i Fula Rummet, stänger dörren och vrider på elementsratten. Sedan stannar jag här, med tjocka tröjor, element och katt och vägrar gå utanför dörren. Fula Rummet-dörren. Det är min tur att laga mat och diska och det där, och jag borde verkligen gå ut nu och fixa någon lunch, men det är omöjligt när det är så kallt i resten av lägenheten.



6 kommentarer:

  1. Lider med dig. Jag är så lycklig i mitt varma nordspanska hus!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Försår det, du vet ju hur det är söderut. Har du element? Är det isolerat?

      Radera
  2. Häftig bild. Vilken blick. Usch! Verkar vara kallt. Jag gillar inte att frysa. Hur kommer du att ha det i januari?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gilar inte heler att frysra och har kommit fram till att jag föredrar sommarhettan framför kylan i Sydspanien.
      I januari kan det bli någon minusgrad när det är som värst, men det kan också vara upp till 15 plus mitt på dagen om man har tur.

      Radera
  3. Ett bra tips när det är kallt är att gå ut under dagens ljusa timmar och titta på solen, gå runt och röra sig. Det kan du göra. Inte jag. Här är det inte så mkt till sol tyvärr :(
    Igår snöade det rejält... ca 20 cm snö på fönstren, fint! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det 'r ett bra tips, här skiner ju solen för det mesta.
      Kul att ni har fått snö!

      Radera

ny gadget

ny gadget