måndag 10 december 2012

Värt en knytnäve mot näsan!

- Vet du vad han gjorde?!? Den dumme kattfan bet mig i örat!
- Jaha, han hämnades väl å mina vägnar, kommer det från Jesús.
- Vad då, för det där med näsan?
Herregud vad han har gnällt om sin näsa sedan igår. Varenda gång som har har snutit sig har han klagat över smärta, då och då kommer det dessutom ett "Den är nog bruten...".
Han får verkligen skylla sig själv. Om han är så dum att han på svenska ropar Dubbelhaka! Dubbelhaka! och nyper med fingrarna är det visserligen värt en knytnäve mot näsan, men det hade kunnat undvikas om han inte samtidigt hade kittlat mig.

7 kommentarer:

  1. Det är tur att man inte har katt. :)
    Annars låter det som ni hade ett trevligt söndagsnöje. Det är klart att man måste vara snabb om man vågar säga en sådan farlig fras som dubbelhaka. Jag vet... nästa gång ska jag säga det på spanska...undra vad det heter...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du... Det vet jag faktiskt inte. Bara för att jag inte vill veta! J har hotade under flera år med att säga det, men nu har han äntligen tystnat. Jag vill inte veta.
      Det är nog bäst att du inte tar reda på det du heller, ifall din fru skulle förstå. Då kan du räkna med en knytnäve...

      Radera
  2. Om man är dum nog att bege sig ut på minerad mark bör man kunna tåla lite spontanvåld mot både näsa och öron.
    Herrrrreguuuuuuuuuuuud vad högljutt denna man lider.
    Är du säker på att instruktionsboken som du fick när du inhandlade Jesus inte säger något om ett mute-läge? Har garantin gått ut än? Du kanske fortfarande kan lämna tillbaka honom :)
    Förlåt :(
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså, Chatrin, för det priset fanns det inga bättre.

      Radera
    2. *LOL* Testa mellandagsrean? :)
      Kramar

      Radera
  3. hahaha!
    måste upprepa att jag älskar din blogg. har gått igenom missade inlägg nu. gött. puss. och kram. /j

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trevligt:)
      Jag funderade på om jag skulle berätta för Jesús om din kackerlackssoppa, men kom fram till att priset för det är för högt.

      Radera

ny gadget

ny gadget