onsdag 30 januari 2013

På rullskridskor i Sevillas centrum

Nikki fick en så himla bra julklapp av de tre vise männen: ett par rullskridskor!
Så nu när jag har någon att åka med blir det mer åka av.
Ja, det är väl främst den där händelsen i Las Pajanosas, premiärturen, som fått mig att låta bli.
Varje måndag klockan 21 åker Nikki, Marta, Jesús (inte min, en annan) och ett par till i centrum, med utgångspunkt Las Setas.
Dit tar även jag mig, och tack vare det har jag lärt mig att bromsa.
Mycket användbart.
Det var i måndags som det lossnade. Vi skulle ta en liten tur på de ganska folktomma centrumgatorna, men det visade sig att en gata lutade nedåt. Man ser det inte om man går, men om man står på hjul och inte har lärt sig att stanna märks det mycket väl.
Jag märkte det.
- Akta er nu, jag kan inte stannaaaa.....
Jesús fick fart på sina hjul, satte efter mig och fångade in mig samtidigt som jag sträckte ut armarna om ett träd som jag klängde mig fast i.
När Jesús slutat skratta (det tog ett tag) började han envist att undervisa mig i bromsteknik, och efter någon timme bara hade jag fattat grejen.
Jag är helnöjd med min insats, men kan inte låta bli att snegla på de andra, experterna, som gör rena rama cirkuskonster på sina rullskridskor.


2 kommentarer:

  1. Hejja Annika! Jag skulle nog aldrig våga...mvh Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är läskigt. Så lite modig är jag allt....

      Radera

ny gadget

ny gadget