söndag 13 januari 2013

Spaniens nationalsång

Jag kommer att tänka på Sveriges nationalsång av någon anledning, och upptäcker samtidigt att jag inte kan Spaniens. Vet inte ens hur den låter. Pinsamt!
- Jag kanske borde lära mig den spanska nationalsången, säger jag.
- Varför då, undrar Jesús.
- Ja, jag bor ju här.
- Nationalsången har ingen text. Det är den enda i världen som inte har text.
- Har den inte? Men vad sjunger man då? Och varför har den ingen text?
- Vet inte. Franco hittade på en text, men alla tyckte att den var så löjlig så ingen ville sjunga den, och sedan har den glömts bort.

6 kommentarer:

  1. franco franco tiene el culo blanco, porque su mujer le lava con ariel

    SvaraRadera
  2. Haha, jag började också leta i minnet efter någon typ av text..hittade inte heller någon.....Enklast så..dt tackar jag för:-)

    http://annorlundaunderbara.wordpress.com

    SvaraRadera
  3. Den gar sa här na na nanana nanananana na :D

    SvaraRadera
  4. Ja just det, tack för hjälpen:)

    SvaraRadera
  5. Jag visste faktiskt detta! Gissa var jag lärde mig det... :)
    http://www.youtube.com/watch?v=ba0RU6sZYJE
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men! Fantastiskt! Vad är det för program?

      Radera

ny gadget

ny gadget