onsdag 10 april 2013

Äta ute för att prata

Har varit borta i fem dagar, vad gör vi då, jag och Jesús?
Går ut och äter förstås.
Det har blivit en vana. Om vi inte har setts på länge går vi ofta ut och äter, för att hinna prata om allt.
Och med länge kan jag mena en dag, som förra tisdagen då vi inte träffades förrän klockan tio på kvällen. Middag på en tapasbar i närheten blev det då.
Igår hade vi mycket mer att prata ikapp, så det blev först en långpromenad till andra sidan stan, sedan en långmiddag på en kul ställe, och sedan... hade vi inte pratat klart om allt som hänt de här dagarna, men vi tog ändå bussen till Maria Auxiliadora och sedan promenerade vi hem de sista 20 minutrarna. Då hann vi färdigt.

6 kommentarer:

  1. Hm... Annika... Vore det inte mer praktiskt om ni pratar vid något annat tillfälle? För när du pratar så äter du inte. Jag vet detta eftersom jag har haft det stora nöjet att luncha med dig ett antal gånger och jag behöver alltid påminna dig om att äta maten framför dig - inte bara vifta med gaffeln i tomma intet ;)
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har en poäng, det har du. Men jag vill påpeka att vi inte har bråttom, det är inte en kort, begränsad lunchrast vi pratar om, och jag hinner faktiskt äta medan Jesús pratar. Vi turas om, så att säga.

      Radera
    2. Det kanske blir jobbigt när restaurangen stänger för kvällen :)

      Radera
  2. Låter helt underbart ju!

    Anna Granström.

    SvaraRadera

ny gadget

ny gadget