onsdag 3 april 2013

Till Sverige igen

Jaha, så ska man åka på ny snabbvisit till Sverige.
Inte av någon särskilt rolig anledning, jag ska nämligen tenta, men det händer roliga saker under besöket också.
Och jag har två viktiga ärenden som måste utföras:
1. Köpa tvålask. Det verkar inte finnas i Spanien. Inför varenda, varenda resa har jag jagat tvålask, men nix!
2. Köpa häftapparat. En bra, lagom storlek, inte plastig, inte för dyr. Måste finnas i Sverige, tror ni inte?

Jag håller på att packa väskan, och får lite ångest. Det ska snöa. Det känns inte bra alls. Det var ju snö sist? I januari? Är det inte april nu? Har grävt i lådan med påslakan och dragit fram mössan. Den har legat där sedan... ja, januari. Jag är ganska tillfreds med temperaturen här just nu. Så där 17-18 grader.

Jaja.
På tisdag är jag tillbaka, och då ska vi ta tag i bloggandet igen!

14 kommentarer:

  1. Vart ska du i Sverige? Snö verkar det inte va nån på gång här hemma iaf. Men visst är det kallt, som fan! 6-7 grader som mest på dan, lika mycket minus på natten. Mössa o vantar är bra idé.
    Om du kommer åt Skövde till kan du väl höra av dig, vore kul att träffa dig igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Var i Skövde på blixtvisit, lovar att höra av mig nästa gång jag åker ditåt, och stannar lite längre, så vi kan ses!
      Jag hade både mössa och vantar med mig, men vägrade använda dem som i någon slags protest mot kylan (?!?).

      Radera
  2. Lycka till med tentan.
    De hade lovat snö i Ystad idag men jag är glad att de inte höll löftet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Och jag är också glad att vädret inte alltid håller löften. Väldigt glad!

      Radera
  3. Lycka till med tentan, och att köpa de där viktiga sakerna :D Det är iallafall rätt mycket sol här, om än kallt... Brrr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Tvålasken var lättare än häftapparaten, men jag hittade till slut en jag gillade, en apparat med lite tyngd i. (Hade den vägt 15 gram till så hade jag fått övervikt.)

      Radera
  4. Trevlig resa och lycka till på tentan!

    SvaraRadera
  5. Lycka till med tentan!
    Här på västkusten har det varit 10 grader varmt (brr) idag, men det är fortfarande minus på nätterna. :/
    Hoppas du får en trevlig resa!
    :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det har faktiskt varit rätt kallt, men soligt som tur är!

      Radera
  6. Lycka till med tentan Annika och jag håller tummarna för att snön håller sig borta så du får en dos vårkänslor med hem till Spanien. Och häftapparat... tips är att köpa en i en bokhandel. De brukar ha några att välja på och av bra kvalité.

    Kram på dig och ha en bra resa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fick en massa vårkänslor som jag har tagit med hem. Det har varit ljuvligt vårväder!

      Radera
  7. Hej Annika, hoppas det gick bra på tentan!! Jag tyckte den var helt OK, även om det inte är mitt favoritämne. Ska du läsa Migration och kulturmöten och Andraspråksinlärning till hösten? Jag gick den i höstas och tyckte den var otroligt intressant och bra, du skulle gilla den (fast mycket jobb)
    Fick transportproblem idag och kunde ej komma på förelasningen. Hoppas resan till Sevilla går bra och att vi snart får läsa om Portugal :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag säger detsamma, helt okej på tentan, trots att det inte är något favoritämne. Jag ska söka till höstkurserna, det är fler som har sagt att de är intressanta. Fick tips om att läsa skönlitteraturen under sommaren och ha det färdigt sedan. Synd att du missade föreläsningen, den var bra. Ska bli kul att sätta igång med fonetiken!
      Och Portugalresan kommer:)

      Radera

ny gadget

ny gadget