lördag 11 maj 2013

Kalas-lördag

Lördagen då?
Jo, den har börjat fint med att Jesús, som var ute på tidig morgonpromenad, köpte med en påse muffins med smält choklad på från bageriet.
Främst till mig då, som sagt, han är inte intresserad av sötsaker.
Eftermiddagen och kvällen ägnas åt födelsedagskalas. Det är Jesús systerdotter som fylller tre, och då kan man räkna med att det blir släktkalas med folk från 3 år till 75, hela den närmsta familjen, grillning eller jättestor utomhuspaella, bad i bubbelpoolen, tårta och, ja, helt enkelt en trevlig lördag!

4 kommentarer:

  1. Låter inte fel alls, hoppas ni haft det mysigt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var verkligen mysigt! Men förbaskat mycket pollen!

      Radera
  2. Låter som en strålande fin lördag i mina öron. :) Jag gillar verkligen hur ni i Spanien go all in när ni firar födelsedagar. Jag gillar inställningen att ska det göras ska det göras ordentligt. Hoppas ni hade en bra dag? :)

    Du fantastiska kvinna, du anar inte hur glad du gjorde mig med dina rara ord om min blogg. Du fick mig att le stort med hela ansiktet och bli både rörd, tacksam och ödmjuk. Tack snälla Annika och jag sparar dem i hjärtat för att plocka fram de där dagarna då tvivlet sätter in.♥

    Det är en balansgång det där med hur personlig man ska vara i sin blogg. Jag har medvetet valt att inte ha med bilder på mig, min familj och vänner. Mest eftersom jag har två tonårsdöttrar och vi bor i ett litet samhälle där alla känner alla. Å andra sidan har jag lika medvetet valt att vara nära och rak i mitt skrivande på bloggen. Men allt det där är här och nu. Inget som är hugget i sten och en dag kanske det dyker upp både bilder och än mer personligt. Jag förstår ju att man som läsare vill ha mer av just den biten. Men just nu känns det som jag trivs som det är. :)

    Ta hand om varandra och så hoppas jag att söndagen har fortsatt i samma härliga stil som gårdagen. ♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, det var fina ord Lotta.
      Vi väljer ju alla vad vi lägger ut på våra bloggar. Jag tror, att om jag bloggade anonymt skulle det stå andra saker i bloggen, men jag har valt att göra på det här sättet, liksom du har valt att vara mer anonym. Var och en gör vi som vi känner oss bekväma med.
      Spanjorernas fester är härliga. Alla umgås, oavsett ålder, alla pratar och man äter en massa gott. Avslappnat, kul. Spanien är bra på många sätt!

      Radera

ny gadget

ny gadget