söndag 29 september 2013

Dagen efter...

... den stora ickebröllopsfesten.

Står i köket och skär upp och äter jamón från igår, och pratar om goda vänner, och mår väldigt gott.
Dricker cola.
Vi bad ju folk ta med sig dryck, och det blev så mycket över att vi undrar vad vi ska göra med den.
Jesús har fyllt det tomma vinstället med de flaskor som fått plats, och stoppat in burkar och flaskor i vartenda köksskåp känns det som.
Vi kan räkna med rejäla picknickar och grillningar med vänner framöver, och om någon vill hälsa på oss här i Sevilla är det läge nu, vi har till och med en flaska champagne i gömmorna!

Men först: göra slut på öppnade drickaflaskor, vilket betyder att all vattendrickning får ersättas med söta, kolsyrade drycker de närmaste dagarna.


3 kommentarer:

  1. Inget mer vattendrickande för att ni har läsk-slattar att drick upp? Än en gång blir jag mörkrädd av diabetikerns resonemang. Jag väljer att tro att du bara säger detta för att reta upp mig :)
    Gissa om det funkade ;)
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra!
      Du har väl kommit över det värsta nu, men ändå talar jag om att det fanns ett par stora flaskor utan socker, och de var förstås mina.

      Radera
    2. Puh! :)
      Kramar

      Radera

ny gadget

ny gadget