lördag 5 oktober 2013

Vacker promenadväg i centrum

Jag behövde ett nytt block. Ett sådant där olinjerat Oxfordblock med tjocka, vita papper som jag älskar att skriva med svart tusch på.
Så jag tog 15-bussen in i centrum.
Från nummer 15:s ändhållplats tar det inte ens tio minuter till pappersbutiken vid Plaza del Duque, och det är en trevlig väg att gå.
Ja, varenda gång jag kommer in i centrum så slås jag av hur vacker staden är, och vad mycket det finns att titta på.
Jag hade lilla fickkameran med mig och tog några bilder av det jag passerade:


Calle Imagen...




... Plaza Cristo de Burgos...



... las Setas (som ni kan läsa mer om här)...



... och på busstorget; Plaza Padre Jerónimo de Córdoba, hade det satts upp bord och stolar och matstånd inför en religiös festlighet som skulle hållas senare på eftermiddagen.
Det är alltid underhållande att promenera i Sevilla.


2 kommentarer:

  1. Fick du ditt block? Eller blev du distraherad av plåtandet på vägen? :)
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. :)
      Blocket inhandlat, blått och fint ligger det på den trasiga skrivbordsstolen här bredvid.
      Det var ju minikameran,

      Radera

ny gadget

ny gadget