onsdag 18 december 2013

Bokmarknad

Under min bloggfrånvaro har det varit bokmarknad. Den hålls varje år i november-december på Plaza Nueva.




Det är gamla böcker som säljs, andrahandsböcker, olika antikvariat som står i stånden.




Men det är så mycket att titta på, man behöver gott om tid.




Jag hann inte med så många stånd innan de stängde, för jag fastnade i ett som sålde historiska böcker om Sevilla.
Det blev två buntar med nytrycka gamla vykort, en bunt från världsutställningen (spansk-amerikanska utställningen) 1929, som jag är nyfiken på, det finns så vackra byggnader kvar från den, dels blev det en bunt med gamla kort från april-ferian.
Dessutom en bok om utställningen 1929.
Mycket nöjd med mina inköp.
För Jesús del blev det en bok om kommunistledaren Gordillo.



2 kommentarer:

  1. Det är ju nackdelen med en läsplatta. Inga bokmarknader :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ytterligare ett argument mot läsplattan!

      Radera

ny gadget

ny gadget