måndag 17 mars 2014

Helgen som gick

Helgen ja.
Databutiken på lördag förmiddag var ingen kul historia, och inte blev det bättre på eftermiddagen.
Jesús fick ett tråkigt telefonsamtal precis när vi kom hem, mamman till en av hans elever hade plötsligt avlidit, så vi åkte dit. En kollega till Jesús hade tagit sig an de två minsta barnen under dagen, de var hos henne och lekte med hennes barn, och vi var där några timmar innan vi följde med dem hem. Hemma hos pappan och de äldre syskonen hade det inte varit en lugn stund. Vänner och bekanta hade kommit och gått hela dagen, tagit med sig mat och suttit med. Man gör så i Spanien, man lämnar inte de sörjande ensamma. Släktingar var på väg från utlandet, den första skulle komma när som helst.


På söndagen var det storstädning. Alltså riktig storstädning. Det känns underbart efteråt, jag går runt och tittar och luktar och njuter. Det är bara Fula Rummet kvar, och invändigt i skåpen. Men wow, vad bra det blev.
Tycker jag, men gravidmagen är inte glad. Det blev kanske för mycket städning, för nu gör den ont så fort jag rör mig. Aj.

Kul var att Nikki var här på lunch efter jobbet. Jesús hade lagat vegetariskt (himmelskt god rätt med brysselkål, ärtor, brytbönor, potatis, lök och tomat som tillagats länge) så det passade ju bra. Dessutom hade Nikki paket som väntade.
De kom för några dagar sedan, och jag hade redan glömt att de skulle skickas till mig istället för till henne, så jag blev väldigt förvånad när de kom. Två stora, rätt tunga paket. Jag väntade inte post. Vad är det här, tänkte jag, böcker kanske? Hoppas, hoppas... Men jag kunde inte begripa vem som hade skickat paketen. Avsändaren var en dansk. Jag känner ingen från Danmark. Jag öppnade och fattade ingenting av innehållet. Hann få upp paket nummer två i letan efter lapp eller brev som kunde ge mig en ledtråd innan jag kom på att de inte var till mig. Hahaha!
Det var inget privat, så oroa er inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

ny gadget

ny gadget