fredag 25 april 2014

Gravidplats på spanska bussen

Artiga spanjorer!
Jag blir redan erbjuden sittplats på bussen!
Två gånger på samma vecka har det hänt.
Första gången av ett äldre par när en sittplats på den fulla bussen blev ledig. Jag försökte få damen att sätta sig, här lämnar man alltid plats åt äldre, men både hon och maken vägrade. Och det var skönt att få sitta, jag var så trött.
(Blev aldrig så här trött innan?)
Andra gången var det en kvinna som reste sig och lämnade sin plats åt mig. Jag protesterade inte, jag var dödstrött och den inflammerade foten värkte.
Jag har sagt till Jesús hela tiden att det där med att gravida får sitta på bussen, det är i slutet av graviditeten när man r jättestor och otymplig. Jag vågar inte sätta mig på gravidplatserna än, trots att J envisas (busschaufförerna kör väldigt... häftigt, J är rädd att jag ska falla, vilket man lätt gör på stadsbussen här mellan gas och tvärbroms), men åh, så skönt när någon lämnar plats ändå!
Denna trötthet i kroppen, bara efter en kort promenad!

4 kommentarer:

  1. Så ska det vara!! Här blir man aldrig erbjuden, inte ens i vecka 40 och det är högsommar och bussen full...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt otroligt. Ofattbart. Vissa saker med Sverige/svensk kultur är verkligen usla. Fula.

      Radera
    2. Håller med Annika. Har så himla svårt att fatta det med Sverige.

      Radera
    3. Verkligen. Man förstår inte.

      Radera

ny gadget

ny gadget