måndag 3 november 2014

2. Fem saker jag tänkt på idag.

Del två i Novemberlistan.

1. Det jag har ägnat mest tid att tänka på idag har varit Jesús 40-årspresent. Han fyller i början av mars, jag kom på det i går och fick en idé till födelsedagspresent. Nu har jag spunnit vidare på den, kollat upp lite saker och går det i lås så blir det en toppenpresent! Jag är minst sagt nöjd. Så nöjd att jag inte kan sluta prata om presenten, och ja, det verkar som om... lite ledtrådar har slunkit ur mig, så Jesús misstänker vart det lutar... Lika nöjd som jag är med idén, lika irriterad är jag på mig själv för att jag inte kan hålla tyst!!! Det ska ju bli världens överraskning!

2. Nästa helg. Då ska vi hyra ett casa rural i Aracena-området med några kompisar. En helg där, med öppen spis, grill, vandringsleder, god mat och frisk luft! Härligt! I dag bokade vi huset. Inte det vackraste jag sett, men det enda som man kan hyra för endast en natt. Vi får det billigare eftersom vi får dela det med ett gäng motorcyklister som ska på motorcykelträff i Galaroza och misstänks föra oväsen.

3. Att det är synd att den europeiska filmfestivalen, som börjar nästa helg, bara hålls på Nervión plaza-bion. Det var så kul förra året att gå mellan olika lokaler, biografer och teatrar. Hoppas att jag kan se en del, trots tidsbrist med kvällsjobb och Jesús rep. Det är ju han som tar hand om Disa under tiden. Längtar efter att gå på bio!

4. Att Disa har haft en sådan tur med sina farföräldrar, och att det var skoj att träffa spanska släkten på lunch i dag, även om vi inte kunde stanna så länge.

5. Att det blev en fin dag. Den började med att Disa låg mellan oss i stora sängen efter morgonmålet, sedan somnade hon om och bars över till spjälsängen och vi tog långmorgon i sängen. Mysigt. Längesen. Disa har varit så glad i dag, ända sedan hon vaknade. Min härliga unge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

ny gadget

ny gadget