onsdag 5 november 2014

4. Kolla! Här är mina fötter i ett par skor jag gillar.

Del fyra i Novemberlistan.


Det här är mina Barcelonaskor.
Förmodligen de finaste skor jag har.
(De bruna med ränder är också väldigt fina.)
Jag älskar de här skorna. Köpte dem i Barcelona för, tja, är det fem år sedan? Sex? En kul skoaffär intill en superbra pyjamasaffär, där jag roade mig medan Jesús bläddrade vinylskivor i närheten, inte långt från vandrarhemmet där vi sov.
Jag älskar de här skorna, men har aldrig använt dem. De ligger i den trasiga resväskan under sängen och blir allt torrare, som alla skor blir här.
Vad har man till ett par silverskor?
Vore jag spanjorska skulle jag veta precis, spanjorskor kan allt om att matcha och mixa färger, tyger, accesoarer. Men jag är bara Annika från Lidköping.



4 kommentarer:

  1. Hej! Jag har läst din blogg kanske ett halvår, kanske mindre, har kommenterat några gånger.

    Jag undrar om du har några översiktliga inlägg om din bakgrund, hur det kom sig att du lämnade Sverige etc, etc. Träffade du kärleken där, eller var han anledning till flytten, osv.

    Jag är nyfiken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag har inte skrivit något sådant inlägg.
      Anledningen till att jag är här är att jag åkte till Spanien för att förbättra spanskan. Hade noll intresse för Spanien, ville bara bli bättre på språket för att åka tillbaka till Bolivia.
      Här träffade jag Jesús och blev kvar!
      Det har jag skrivit lite om: http://casaannika.blogspot.com.es/2012/01/hur-vi-traffades.html
      Fråga på bara, jag svarar gärna!

      Radera
  2. Så klart du ska använda dem! Inte kan du ha dem under sängen tills de torkar sönder - börja att använd dem lite varje dag så vänjer du dig. Jag tycker de verkar passa dig och din stil och du kan lätt ha dem till jeans.

    Jag var likadan med saker (inte bara med plagg utan även doftljus som man inte vill använda och ta slut på) jag köpte och till slut så tog jag mig själv i kragen och började mixa och använda - livet är för kort för att inte njuta av plagg/skor/doftljus man älskar...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Till jeans? Funkar det? Fler förslag?
      Du har ju rätt, det är bara dumt att samla och samla och inte göra något med det man har samlat.
      (Har en stor samling fina anteckningsböcker, älskar fina anteckningsböcker, men skriver inget i dem.)

      Radera

ny gadget

ny gadget