onsdag 21 januari 2015

Perfekt tisdagskväll

Den blev så bra, min tisdagskväll.
Inställt jobb, ensam hemma.
Vad jag gjorde? Läste favoritbok i soffan? Tittade på film? Drack te?
Nej, jag städade köket!
Svårt att förstå glädjen kanske, men det är så svårt att få till det med bebis hemma, och smutsen, stressen i att ha det smutsigt och stökigt...
Jag köpte choklad i affären nedanför, häpnade över att det var så kallt att det kom rök ur munnen, satte på elementet i köket... och lyssnade på radion! Jag har nämligen gjort DET, jag har skaffat internetmobil. Leksak för oartiga vuxna, tänker jag om den manicken, men det finns ett stort plus med den och det är att jag kan lyssna på svensk radio, jag, radionörden. Älskar radio.

2 kommentarer:

  1. Jag som normalt inte tycker om att städa kan tycka det är trevligt ibland,om jag får göra det i fred och när jag själv vill, annars är det bara ett nödvändigt ont som sker då och då.
    Jag har ingen internetmobil, ännu, men vi får väl se. Kanske t o m jag någon gång tar klivet ut i det moderna samhället!
    Ha det bra från Lena på Costa del Sol

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker inte heller om att städa (det är så tråkigt att städa att jag läser om inlägget och undrar varför jag ens skrev om något så tråkigt), men vilken tillfredsställelse det var att ha tid att städa från grunden! Hann visserligen bara med köksbänken och halva badrummet, men jag var noggrann!
      Strunta i det moderna samhället, internetmobiler är inte så viktiga. Det är radion då som är bra att ha...

      Radera

ny gadget

ny gadget