söndag 15 februari 2015

Ingen lång framförhållning i Spanien

Ibland är det komplicerat att träffa folk i Sverige. Det ska planeras, kollas i kalendrar, flyttas på aktiviteter, funderas på om man är trött efter jobbet den dagen eller ska upp tidigt nästa... och ibland funkar det inte att träffas förrän flera veckor senare.
Visst har ni varit med om det?
Så är det inte alls i Spanien, det är så himla skönt och avslappnat här. Födelsedagsfester och guldbröllopsfiranden bestäms en dag i förväg, bio med vänner och tapasrundor ofta samma dag..

På fredagskvällen kom Jesús och jag på att vi skulle äta lunch utanför stan antingen på lördagen eller på söndagen. Beroende på vädret.
Skickade samtidigt iväg ett meddelande till ett gäng kompisar: "Vi ska ha picknicklunch eller grilla i morgon eller på söndag, någon som vill följa med?"
Strax därefter var vi sju personer, vi hade bestämt plats, dag (söndag) att det skulle bli grillning och var i färd med att bestämma vad vi ska ta med. En har finfint nötkött att lägga på grillen, en ska göra tortilla och ta med grönsaker, en annan ska göra en pisto, vi ska svänga ihop indiska kebabgrillspett och kryddig blomkål och eventuellt minidonuts...
Blir nog en bra söndag!

Vad har ni för planer?

4 kommentarer:

  1. Håller med, spontanitet skattas inte högt i Sverige.
    Det låter som att ni får det finfint idag! Vi ska ta bilen till Arroyo de la Miel och kolla på ett hus utifrån (har redan varit inne en gång) och se hur omgivningen är, kolla om det är något för oss.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad spännande! Hoppas att det känns rätt med huset och att det blir något!

      Radera
  2. Min lillebror ringde mig för ett par veckor sen och fragade om jag kunde vara ledig vecka 6 2016!! Han fyller 30 nästa ar och planerar resa med familjen..Jag skrattade och sa att det var alldeles för lang tid kvar, omöjligt att svara pa. Anledningen att han planerar sa langt i förväg är för att alla (i Sverige saklart) ska kunna planera sin semester. Jag kan inte planera min semester fören tidigast tva manader innan jag vill ha den, oftast med mindre tid än sa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahahahahahaha!
      Visste inte att man kan planera så långt i förväg ens i Sverige!

      Radera

ny gadget

ny gadget