torsdag 25 juni 2015

Dagens katedral 24/6 kl12.10




Varmt var det och varm var jag. Hade lite för mycket kläder på mig, samt strumpor och skor för första gången sedan april, allt på grund av ett jobb.
Jobbet var klart tidigt, jag hade flera timmar på mig att göra vad jag ville. Jesús var på jobbet, Disa hos faster och kusin (och hade så himla roligt, fick jag veta senare). Flera timmars ledig tid, bara för mig. Vad skulle jag göra med den?
Jag funderade mycket dagen innan. Så många möjligheter... Baka kanelbullar och lysssna på sommarpratare. Städa hela bostaden och lyssna på sommarpratare. Laga mat till Disa och oss och lyssna på sommarpratare. Skriva en massa planerade inlägg till bloggen. Slänga mig i soffan och kolla på film, eller tv-serier (den enda jag har kollat på sedan september är ett gammalt avsnitt av Doktorn kan komma). Lääääsa! Planera jobb. Nej, inte det, de här timmarna var för värdefulla.
Det slutade med att jag gick på stan. Inte för att det är kul, utan för att jag behövde gå till posten samt köpa sommarkläder till mig själv. Bor i Sevilla, det blir värmebölja i helgen, och jag har inte ett enda par shorts. Och bara ett linne som duger.
Det var urtråkigt. Men hittade en kjol samt en vinterklänning som jag inte köpte och en långärmad tröja som inte går att använda på sommaren, och som med svårighet går att använda senare. Den har nämligen en pytteliten knapp i nacken som omöjligt går att knäppa själv, så den kommer jag bara ha när Jesús kan hjälpa mig:-) Men jag gillade den!
Nåväl, jag passerade Sevillas fina katedral på vägen, katedralen där Columbus vilar efter sina äventyr, och jag har passerat den precis hur många gånger som helst, men varenda gång måste jag titta upp och beundra den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

ny gadget

ny gadget