söndag 12 juli 2015

Sting och egentid i Córdoba



Efter lunch åker vi till Córdoba, Jesús och jag.
Först blir det bad på stadens vackra hammam, därefter tapasmiddag och sedan... Sting-konsert! Födelsedagspresenten!
För min del blir det Sting, Jesús ska gå på bio under tiden.
(Det var meningen att han skulle följa med, men barnvakten kunde inte säga så långt i förväg (tre veckor) om hen kunde vara barnvakt just den dagen, kanske skulle något dyka upp? Så han vågade inte köpa två biljetter. Nåja, inte hans favorit ändå. En tanke var också att sova över i Córdoba, alla tre, men lillan har läkarbesök på måndagsförmiddagen.)
Vi kommer att vara ifrån Disa jättelänge. Hela eftermiddagen och halva natten. Vi har aldrig varit ifrån henne så länge tidigare. Och jag saknar henne redan innan vi åkt. Och oroar mig. För att hon ska sakna oss, att barnvakten inte förstår henne (trots att barnvakten känner Disa mycket väl), inte låter henne krypa på golvet (spanjorer har hellre barnen i knät så att de inte kryper omkring och... ja, jag vet inte, smutsar ner sig, gör farliga saker, riskerar att ramla...), inte förstår hur man får henne att somna...
Jag är lite förvånad, trodde inte att jag skulle bli så här mesig, det har jag bara läst om att andra blir och suckat lite otåligt, vad är det med folk? Så är jag där själv.
Jag vet ju att det kommer att gå finfint.

Så nu ska vi ha egentid, Jesús och jag!

2 kommentarer:

  1. Ha det så jättebra nu och oroa er inte. Vet hur det är...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mest oro första timmen, kunde inte låta bli :-) Inte klokt egentligen.

      Radera

ny gadget

ny gadget