onsdag 25 november 2015

Paella i lunchlådan

Jesús pappa ringer.
Är vi hemma? Han gjorde paella i går och har lagt undan till mig, är det läge att komma med lunchlådan?
Naturligtvis är det läge!
En låda med himmelskt god paella med bönor, champinjoner och en liten lantkanins finaste lårben som sparats till mig.
Dessutom Jesús mammas soppa i en glasburk, kokad till Disa, samt ett gäng apelsiner.
Jag begriper ju att de kommer med maten för att ha en anledning till att träffa Disa.
De behöver verkligen inga andra anledningar till att träffa henne, än att de har lust att göra det (vilket de alltid har, även om de aldrig kommer och hälsar på, för att inte störa...), men om det innebär paellalunch är det förstås ett plus :-)



6 kommentarer:

  1. Härligt! Och vad gott - fast jag skippar gärna kaninen...

    SvaraRadera
  2. Låter gott! Peter påstod alltid förr att han inte gillade paella, men jag tror att han fick en dålig sån på Kanarieöarna. Senare har vi ju upptäckt att det kan vara väldigt gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det MÅSTE ha varit en dålig paella. En vällagad paella är något alldeles fantastiskt! Med ris, grönsaker och skaldjur eller kött. Helst ska man förstås bli hembjuden till någon som lagar :-)

      Radera
  3. Men du, vad gott det ser ut!!!!
    Såg nedan att du söker inspiration. Du verkar ha kommit igång. Jag gillar alla dina inlägg om ditt liv och staden Sevilla med omnejd. Fortsätt!!!!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har kommit igång, det känns toppen!
      Tack för kommentaren! Visst ska jag fortsätta!

      Radera

ny gadget

ny gadget