tisdag 8 december 2015

Långhelg

Jag är alldeles dagvill. Det är långhelg i Andalusien (helgdag på söndagen så den tas ut på måndagen, helgdag på tisdagen...) så jag tror att det är lördag varenda dag.
Vi har inte gjort något särskilt i helgen, Jesús har en massa konserter nästa vecka / i veckan / i helgen vad var det för dag nu igen? så han har spelat och sjungit flera gånger, och varit på barndomskompisträff samtidigt som jag gick och var arg hela dagen helt utan anledning, jag gick i centrum som var så full av folk att det var läskigt, samt gjorde bort mig när jag låtsades känna igen någon som jag inte alls kände igen men som kände igen mig.
Vi var också på lilla kusin Elisas namnsdagskalas. Släktträffar är alltid roliga och det var även denna. Vi missade det mesta av maten eftersom Disa behövde äta hemma innan vi åkte och det tog... tid. Men ett par grillade chorizokorvar hann vi med samt en risrätt med kanin.
Disa lekte och lekte och lekte med kusiner och vuxna släktingar.
Här på bilden sitter hon i farmors knä. Få tycker om den här ungen som hennes farmor gör.




På måndagen var vi i Alamilloparken med kompisar. Picknick. Vi hade med kycklingklubbor, tortilla, empanada, sockerkaka, morot med vitlök samt en obestämbar röra av potatis och avokado, som visst inte blev som det var tänkt.




Den är så stor, parken. Disa gick och gick tills vi knaptp såg henne längre, innan någon hämtade tillbaka henne. Inga bilar. Så skönt. Hon klättrade i träd för första gången, åt tortilla och tomatbröd och lekte med Lidia, en favorit.
I dag ska jag jobba, så det känns ännu mindre som helgdag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

ny gadget

ny gadget