söndag 27 december 2015

Vackra veterinärer

En ganska stor del av juldagen och annandagen tillbringade jag med min kompis och hennes hund på veterinärakuten.
Och jag la märke till något.
Alla kvinnliga veterinärer var så vackra!
Modellsnygga!
Den ena vackrare än den föregående. Vad var det här? Det gick inte att låta bli att stirra på dem. Blicken svepte från ögon till ögonbryn till läppar till tänder till leenden, smilgropar, hår... Det blev för mycket.
Och när vi satt där för tredje gången kom en mamma med dotter in. Den sexåriga dottern var den sötaste sexåring man kan tänka sig, och mammans röst borde man spela in och ha som lugnande nattmusik. Hade jag låtit så skulle Disa aldrig ha några problem med att somna, och mardrömmar skulle jagas bort på ett ögonblick. Vad VAR detta för ställe? Och fick jag verkligen sitta där, en helt vanlig Annika?
Är det bara på den veterinärmottagningen som veterinärerna är så snygga? Eller är det ett allmänt känt fenomen att veterinärer är det? Som frilufslivsmän, till exempel?
Någon som vet?

4 kommentarer:

  1. Hej Annika!
    Ja du är bara för rolig :-)Men man kan sitta och fundera över sånt när man ser "fullkomliga" personer. Hur känns det liksom :-)
    Tre ggr med hunden där låter inte bra.
    God fortsättning på nya året med din underbara sötnos till dotter :-)
    Kram P ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, precis, hur känns det tro?
      Det var illa med hunden, men verkar sluta bra!
      God fortsättning till dig också!

      Radera
  2. Haha, mina katters veterinär är också väldigt snygg. Inte min typ alls, men sådär objektivt snygg, så jag nästan blir lite förlägen av att prata med honom. Senast jag var där frågade han nånting som jag uppfattade som "Eres de aquí?". Jag tänkte att det var lite konstigt att fråga det medan han undersökte katten men svarade i alla fall "Yo? Eh, no..." Och han: "Jaja, no, sería una pregunta muy rara, no? El gato, es de aquí?". Jag misstänker att jag blev rätt röd i ansiktet...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehehe, det är besvärligt att prata med folk som är FÖR snygga. Så är det bara.

      Radera

ny gadget

ny gadget