fredag 10 november 2017

Mot Lissabon!

Hej gänget!
Nu drar jag till Lissabon över helgen!
Jag har bokat säng på ett vandrarhem i Belém, jag ska gå på Tjuvarnas marknad, äta fisk, gå i Alfama och besöka det stora akvariet. Sitta i någon fin park och läsa bok.
Det är frestande att kalla det husmorssemester, det låter så trevligt, en släkting brukar åka på husmorssemester med en väninna, men det blir lite fel. Korrekt är att säga att jag åker på kompensationsresa. Det jag kompenseras för är alla Jesús resor i Spanien som jag intee kan följa med på. Hemskt orättvist. Det är jag som vill att hans grupp ska spela så långt bort som möjligt, så att jag kan följa med, jag vill resaresaresa! Och gruppen får spelningar i Cantabria, Granada, Madrid, Palencia, Almería, men nu KAN jag inte följa med, som tidigare, för nu finns Disa, och det går inte att åka iväg på åtta timmars bilresa med henne en fredagseftermiddag för att bara stanna borta en dag, eller mindre, innan man ska åka tillbaka samma väg. Till exempel.

Men jag får Lissabon istället.
Ska fixa ihop en picknicksallad, leta rätt på vägkartan, stoppa ner kameran, ladda ner fler radioprogram, sedan tar jag bilen och sticker! Hurra!
Glad helg på er!


10 kommentarer:

  1. Härligt! Önskar en fin minisemester i Lissabon!!!

    SvaraRadera
  2. Så synd att vi inte hinner träffas, men du tycker nog det är skönt att ha helgen alldeles för sig själv! Det hade varit trevligt att utbyta språklärarfunderingar och så hade jag kunnat skicka med några böcker, men nu är det surfskola och spektakel och kalas och full rulle hela helgen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var skönt att vara själv! Men hade så klart varit kul att ses också! Kanske nästa gång!

      Radera
  3. Låter trevligt och skönt... Jag var i Lissabon för första gången i september i år och det var verkligen fint och mycket att se. Ha det så bra! /Annika F
    PS. Roligt att läsa fortsättningen på mösshistorien som sen blev katthistoria. Lycka till med gulliga Vargen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Varghistorien blir bara bättre och bättre :-)
      Kul att du också har varit i Lissabon! Så fin stad!

      Radera
  4. WOW!!! Ha en fin resa och jag väntar på fina bilder!
    Kram P ♥♥

    SvaraRadera
  5. Hoppas du haft det bra i Lissabon! Ska bli roligt att se om du skriver något om detta.
    Ha det bra!

    SvaraRadera

ny gadget

ny gadget